Kako se nositi s organizi...

Kako se nositi s organiziranjem nastave za dijete?

Kako se nositi s organiziranjem nastave za dijete?

02.04.2020. 16:49:31

Kriza s koronavirusom nametnula je roditeljima, uz ionako zahtjevnu ulogu roditelja, još jednu složenu ulogu – učitelja. Svjesni smo da je pred mnogim roditeljima zahtjevan zadatak; predstoji im balansiranje između radnih obveza, obveza u kući i planiranja dječjih aktivnosti. Kako bi vam bilo lakše organizirati nastavu u kući, nudimo vam nekoliko savjeta...

DOPUSTITE SI VRIJEME ZA PRILAGODBU
Ovo je neuobičajena situacija. I vama i vašoj djeci treba vremena za prilagodbu. Dopustite to vrijeme i sebi i njima. U redu je da u početku djeci vrijeme bude nestrukturirano. Neka se dosađuju. U toj razini neugode, koja na prvu može teško pasti i njima, ali i vama (budite spremni na to), mogu proraditi mašta, kreativnost i samootkrivanje.

NE TEŽITE PERFEKCIONIZMU
Imajte realna očekivanja od sebe i od svog djeteta. Vaš je zadatak pokazati djetetu kako učiti i osigurati uvjete i strukturu za učenje, no ono i dalje snosi punu odgovornost. Nemojte preuzeti odgovornost za učenje i ne krivite sebe za moguće slabije rezultate. Ovakva situacija traži nužne prilagodbe. Prioriteti u ovoj situaciji pripadaju vašem zdravlju i zdravlju vaše djece.

NOŠENJE S TEŠKIM DOGAĐAJIMA NAJVAŽNIJA JE I NEPONOVLJIVA LEKCIJA
Djeca će se uvijek sjećati ovog razdoblja. Naučiti ih kako se nositi s ovom situacijom neponovljiva je i neprocjenjiva životna lekcija. Ovo je prilika da naučite djecu kako imenovati i razumjeti procese koje je inače teško objasniti. Odgovaranjem na pitanja djece te dopuštanjem da izraze vlastite brige, strahove i frustracije potičete ih da bolje prepoznaju vlastite emocije i svijet koji ih okružuje.

OVO JE PRILIKA DA DIJETE UPOZNA DRUGE ASPEKTE VAŠE OSOBNOSTI
Ako radite od kuće, dijete može učiti iz vaše predanosti poslu, a ako niste u toj situaciji, možda je ovo prilika da se i vi posvetite učenju neke vještine koju ste oduvijek željeli svladati. Time ćete kod djeteta razvijati stav o vrijednosti učenja.

KREIRAJTE RASPORED I RUTINU ZA UČENJE KOD KUĆE, ALI NEKA ONA BUDU FLEKSIBILNA
Neizvjesnost trajanja ove krize i mnogi aspekti svakodnevnice ulijevaju nesigurnost, kao i stalno mijenjanje pravila (bilo u vidu pooštravanja ili pak ublažavanja mjera). Upravo u tim trenutcima važno je uspostaviti rutinu u svakodnevnom obiteljskom životu. Konstantno se budite u isto vrijeme, od ponedjeljka do petka i odlazite na spavanje u isto vrijeme. Strukturirajte dan tako da se sastoji od vremena za učenje, slobodnog vremena, obroka i tjelesne aktivnosti. No, dopustite i sebi i djetetu povremeno odstupanje od dogovorenog rasporeda. Možda uobičajeni načini organiziranja vremena neće funkcionirati u vašem kućanstvu i to je u redu! Ovo je prilika da poučite djecu kako se samoorganizirati u izvanrednim okolnostima.

TRAJANJE UČENJA PRILAGODITE DJETETOVOJ PAŽNJI
Djeca nižih razreda osnovne škole obično mogu biti posvećena učenju jedan do dva sata. U organiziranju aktivnosti i usmjeravanju na zadatak treba im vaša pomoć/pomoć odrasle osobe. Djeca viših razreda osnovne škole mogu biti posvećena radnim zadatcima između dva i tri sata. Djeca te dobi uče kako biti samostalna. Povezujte ih s prijateljima da izmjenjuju iskustva kako učiti. Srednjoškolci mogu biti posvećeni radnim zadatcima između tri i četiri sata. Srednjoškolci u pravilu mogu sami osmisliti plan učenja, no kako je i za njih ovo nova situacija, pomognite im u organizaciji. Njihove promjene raspoloženja nemojte shvatiti osobno. Vrijeme za učenje treba osloboditi od vizualnih i virtualnih distrakcija, kako se ne bi rasteglo na cijeli dan.

BUDITE ZAINTERESIRANI ZA SADRŽAJ KOJI DIJETE TREBA NAUČITI
Razgovarajte s djetetom o sadržaju pojedinih predmeta. Time ćete pokazati koju važnost ima sadržaj kojemu je dijete posvećeno, a i dijete će puno učiti kroz prepričavanje.

PRONAĐITE SUSTAV PODRŠKE I ZA SEBE
U ovo doba koje potiče anksioznost, važno je da brinete o vlastitom mentalnom zdravlju. Raspitajte se i saznajte gdje možete pronaći pomoć kada vam bude teško. To mogu biti organizirani sustavi pomoći (telefonske linije), ali i osobe iz vašeg okruženja koja imaju slična iskustva i koja razumiju kada vam je teško. Razgovarajte s drugima, mnogi prolaze isto što i vi. Razmislite što je pozitivno u ovoj situaciji i pokušajte naći razlog za smijeh bar jednom dnevno.

Izrada materijala:
Odgojno savjetovalište
Centar za rehabilitaciju
Sveučilište u Zagrebu
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet